Čo spôsobí nesprávne stanovená cena nehnuteľnosti?

658

Ak sa rozhodnete predávať svoju nehnuteľnosť, jednou z prvých vecí, ktoré Vás napadnú je, aká je reálna cena vašej nehnuteľnosti. Vo väčšine prípadov, keď sa majitelia snažia zistiť cenu nehnuteľnosti, idú na internet a hľadajú podobné nehnuteľnosti v ich okolí. Treba si však uvedomiť dve veci.

Ceny, ktoré vidíte, sú ponukové. Ceny, za ktoré sa nehnuteľnosť naozaj predá, môžu byť iné. Veľa majiteľov sa snaží stanoviť na začiatku o niečo vyššiu cenu a počkať, či sa predsa len nenájde kupca aj za „nadhodnotenú“ cenu. Preto inzerát, ktorý ste našli, môže byť na inzertnom portáli len jeden deň, no aj niekoľko týždňov či mesiacov. Ak by cena bola nastavená správne, kupujúci by sa už našiel a inzerát by už pravdepodobne nebol aktuálny. Určovať cenu takýmto spôsobom preto môže byť skresľujúce.

Druhá vec je, že na cenu vplýva množstvo faktorov. Okrem tých zrejmých, ako sú lokalita, výmera, použité stavebné materiály či vek stavby, cenu ovplyvňujú aj poschodie, na ktorom sa nehnuteľnosť nachádza, orientácia na svetové strany, či sa v blízkom okolí nachádzajú školy, obchody či iné služby, svahovitosť pozemku, svetelnosť, množstvo pracovných možností v lokalite, či je v okolí dostatok zelene, dopravné napojenie, bezpečnosť v lokalite, sociálna úroveň obyvateľstva, zateplenie objektu, dispozičné riešenie nehnuteľnosti atď. Určiť správnu cenu nehnuteľnosti je preto niekedy hotová veda.

Je prirodzené, že majitelia nechcú predať svoj majetok pod cenu a prísť tak o peniaze. Avšak ak sa cena na úvod stanoví príliš vysoko, taktiež to môže viesť k tomu, že konečná cena bude pod úrovňou skutočnej trhovej hodnoty.

Ako je to možné? Dôvodov je hneď niekoľko. Najväčší efekt má inzerát na začiatku. Čím väčšie mesto, tým viac inzerátov. Ak by mal každý potenciálny záujemca každý deň prezerať niekoľko desiatok či stoviek inzerátov, zbláznil by sa. Preto sa zameriava hlavne na tie „čerstvé“. Väčšina portálov ponúka službu, ktorá o nových inzerátoch záujemcov informuje e-mailom. To spôsobuje, že staršie inzeráty majú oveľa nižšiu návštevnosť. To znamená, že ak aj znížite cenu, uvidí to oveľa menej ľudí. Avšak ak si aj ľudia všimnú, že ste znížili cenu, čo to vlastne znamená? Znižovali by ste ju, ak by o nehnuteľnosť bol záujem? Určite nie. Prečo by ľudia mali chcieť niečo, o čo iní neprejavili záujem? Záujemcovia sú pri zlacnených nehnuteľnostiach opatrnejší. Preto veľa majiteľov nehnuteľností, ktorí inzerovali svoje ponuky príliš dlho a postupne znižovali cenu, nakoniec predali nehnuteľnosť za nižšiu cenu, ako bola jej reálna trhová hodnota. 

Ako teda správne stanoviť cenu? Ozvite sa mi a veľmi rád vám s tým pomôžem. Kontaktné údaje nájdete na konci tejto stránky.

Páčil sa ti článok ?

Autor článku

Tomáš Kotlaba

Tomáš Kotlaba

Moje meno je Tomáš Kotlaba a snažím sa vniesť do realitného sveta profesionalitu, kvalitu a ľudskosť. Vždy sa usilujem byť pre svojich klientov oporou, aby všetko prebehlo hladko a bezpečne. Záleží mi na tom, aby prezentácia nehnuteľnosti vzbudila pozitívne emócie, oslovila záujemcov a spoľahlivo sa predala podľa predstáv majiteľov. Moja práca so sebou nesie veľkú zodpovednosť, keďže vo väčšine prípadov nakladám s najcennejším majetkom, ktorý ľudia vlastnia. Pri predaji mi veľmi pomáhajú moderné technológie, vďaka ktorým viem vyzdvihnúť ich prednosti, profesionálne ich odprezentovať a predať za najvýhodnejšiu cenu. Ak sa rozhodnete do mňa vložiť vašu dôveru, vaša nehnuteľnosť bude v správnych rukách, pretože sa o ňu postarám ako o vlastnú.

Mohlo by sa Vám páčiť

Predávate nehnuteľnosť ?

Zavolajte a ja Vám ju pomôžem predať.