Predaj každej nehnuteľnosti je špecifický a má svoj vlastný príbeh. Vo všeobecnosti však platia určité princípy. Rodinné domy sa predávajú dlhšie ako byty, luxusné nehnuteľnosti si taktiež hľadajú svojho nového majiteľa o niečo ťažšie. Čím špecifickejšia nehnuteľnosť je, tým menší je okruh potenciálnych záujemcov. A práve pri takýchto nehnuteľnostiach je aktívny predaj a správne identifikovanie cieľovej skupiny (na zameranie reklamy) dôležité.
Ohúril by vás maklér, ak by vám povedal, že vašu nehnuteľnosť nafotí a vytvorí inzerát na internete? Asi ťažko. V dnešnej dobe si už zvládne vytvoriť takýto inzerát asi každý. „Zavesiť“ fotky so stručným popisom na inzertné portály a čakať kým sa niekto ozve predsa nie je žiadna veda. A práve tu by sa mala prejaviť pridaná hodnota realitného makléra.
Pridaná hodnota makléra (okrem profesionálnej prezentácie nehnuteľnosti) musí byť aj vo forme AKTÍVNEHO predaja. Čo to znamená? Na inzertných portáloch zasiahneme len ľudí, ktorí vyhľadávajú ponuky v konkrétnej lokalite podľa konkrétnych parametrov. No veľmi zaujímavá nehnuteľnosť sa môže objaviť aj v susednej obci. Taká, kvôli ktorej sa o 2-3 minúty dlhšia cesta do práce nebude zdať vôbec taká hrozná. Avšak taká nehnuteľnosť sa kvôli špecificky nastavenému filtru potenciálnemu záujemcovi vôbec nezobrazí.
Taktiež existujú ľudia, ktorí majú väčšiu hotovosť a túžia ju niekam investovať. Správne zacielenou a zaujímavou reklamou viete takého človeka presvedčiť, aby investoval do nehnuteľnosti (konkrétne tej vašej) a nie do niečoho iného. Jednoducho správne zacielenou online reklamou viete osloviť takmer všetkých ľudí, ktorí môžu mať o váš byt či dom záujem.
Presne takýto druh reklamy som využil pri predaji drevenice vo Vyhniach, ktorá slúži ako ubytovacie zariadenie. Ako som už napísal vyššie, ubytovacie zariadenie s podlahovou plochou cez 400m² a pozemkom 3735m² nie je typ nehnuteľnosti, ktorý by sa predal tak ľahko ako 2-izbový byt v centre mesta. Avšak, vďaka spomínanej propagácii, keď sa prezentácia drevenice zobrazila na sociálnych sieťach celkovo 217 578 krát (!), sa nový majiteľ našiel už po 3 mesiacoch. V dobe, keď možnosť prísť na obhliadku bola vďaka opatreniam výrazne obmedzená. Aktívna forma predaja výrazne skrátila čas potrebný na predaj. Pre úplnosť, nie je to len o počte zobrazení, prezentácia nehnuteľnosti musí byť taká, že sa ľuďom okamžite zapáči. Či sa mi to podarilo, uvážte sami:
Ak chcete aj vy svoju nehnuteľnosť predať rýchlejšie a výhodnejšie, aktívna propagácia spolu s kvalitnou prezentáciou vám určite výrazne zvýšia šance. S obomi vám veľmi rád pomôžem, stačí ma jednoducho kontaktovať.